HIP-HOP ŠOKIAI

"Hip-hop" gatvės šokiai Vilniuje

“Hip-hop” – tai gatvės šokių  žanras (angl. “Street dance”). Į šios šokių grupės programą įtraukta spalvinga “Urban”  šokių stiliaus choreografija, kuri dažnai galima pamatyti pasaulinio masto žvaigždžių TV klipuose bei “Hip-hop” dainininkų koncertų priešokiuose, profesionalių šokėjų apsuptyje.  Judėdami “Hip-hop” muzikos ritmų, šioje šokių grupėje jus išmoksite tikslingai ir dinamiškai atlikti ypatingus judesių junginius, lydintys trankiais įspūdingais bitais. “Hip-hop” šokis atliekamas tikslingai, kombinuojant išskirtinę kūno plastiką su kojų spyruokliavimo technika, t. y. su dažnai sulenktais keliai, tarsi pritūpus ir vėl išsitiesus. Taip pat didelis dėmesys skiriamas kūno korpusui, kuris su kiek vienų muzikos bitų turi sinchronizuotis, kaip bendra šokio dalies visuma. Korpusas veikia aktyviai, susikūprinus ir išsitiesus, gaudant kiekvieną pagrindinį “Hip-hop” muzikos akcentą. Smulkesni bitų akcentai gali tarnauti, kaip pagalbiniai  prieskoniai, kad užbaigti pagrindinių judesių choreografiją.       Šokių trenerė Augustė>

"Hip-hop" šokių istorija ir jų kultūra

Gatvės šokių stilius “Hop-hop” (Hiphopas) – tai 1970 m. kultūros judėjimas, kuris prasidėjo Niujorko rajone Bronkse. Nuo to laiko jis išgarsėjo, kaip vienas populiariausių šokių stilių visame pasaulyje. Hiphopas milžinišku greičiu turtėjo savo šokių junginių specifika, judesių bagažu bei atlikimo stilistika. “LA style”, “Popping”, “Locking”, “Litefeet” bei “Urban dance” šokių stiliai tapo “Hip-hop” šokių choreografijos visuma. Dažnai hiphopo šokėjai specialiai sumaišydavo visus šios šokių stilius į vieną bendrą pasirodymą, kuris vadinosi “Freestyle” ir dalyvavo vienas prieš kitą šokių kovose (“Battle”).

“Hip-hop” šokio atlikimo pagrindas  –  “Bounce” ir “Rock” jugesiai. “Bounce” yra pagrindinis “Hip-hop” judesių bruožas, atliekamas nuolat spyruokliuojančiomis ant sulenktų kelių kojomis. “Rock” tai plastiškas krūtinės zonos judėjimas su fiksavimu, kuris nuolat lydi visą “Hip-hop” šokio choreografiją.

Pagrindiniai “Hip-hop” judesių terminai yra “Running Man”, “Rodger Rabitt”, “Cabbage Patch”, “ATL Stomp”, C Walk, Dougie, Cat Daddy, Whip, Nae Nae, iš kurių susideda visa “Hip-hop” šokio struktūra.

“Hip-Hop” kultūrą sudaro “Break beat”, repas, breiko šokejai bei grafitis. Jos atsiradimas siejamas su didžėjų Afrika Bambaataa ir Grandmaster Flash ritminiais eksperimentais “Dub” ir “Funk” muzikos pagrindu 1970 m. viduryje. “Hip-Hop” muzika atliekama taip: vienas atlikėjas atkakliai bando repuoti (t. y. energingai deklamuoja ritmišką tekstą), kitas preciziškai suka plokšteles akomponuodamas. “Hip-Hop” didžėjai pirmieji panaudojo „scratching“ techniką – plokštelės „braižymą“, kuris smarkiai paįvairina ritminę struktūrą.

Laikui bėgant hiphopas ėmė keistis. 1974 m. DJ Afrika Bambaataa įsteigė pusiau religinę organizaciją „Zulu Nations“ – ir tai buvo repo ideologizacijos pradžia. Būtent tada ir atsiranda pats terminas hiphopas, žymintis kartu muziką, šokį, gyvenimo būdą ir ideologiją. „Zulu Nations“ uždavinys buvo breiko, repo, graffiti ir kitų afrikietiškų menų išaukštinimas, norint juodaodžiams vaikinams ugdyti nacionalinį išdidumą ir atriboti juos nuo agresijos ir nusikalstamumo. Vėliau ir repas ir pats hiphopas įgauna daugiau militaristinį pobūdį…   Plačiau vikipedijoje>